13 Nisan 2009 Pazartesi

ROMAN ÇOCUKLAR

5-B SINIFI ÖĞRENCİLERİYLE DANS TİYATROSU ÇALIŞMASI. 23 Nisan için bir gösteri hazırlamak isteyen öğrenciler Sırçasız Tiyatro danışmanından (Başak Doğan)destek istediler. Çalışmak zorunda olduğu için okulu bırakan, arkadaşları Lütfiye'ye, bir hediye olarak vermek istedikleri bu çalışma Ocak ayında başladı. Başak Doğan bu gösteriye 2008 Ekim-2009 Şubat tarihleri arasında katıldığı Boğaziçi Gösteri Sanatları Topluluğu (BGST) eğitim araştırma çalışmalarında edindiği deneyim sayesinde danışmanlık yaptı.

MÜZİK: TEPECİKLİ (SESLENDİREN: KİBARİYE)






aahh leyleyley aaahhhhh leyleyley


sabah, gün doğmamış daha... çocuklar derin uykuda.

kalkmaları gerek (istemeden de olsa)






"yine mi bana düştü, benden başkası yapamaz mı, ben acık daa yatsam"



"n'apayım?"





bir gülüşün var bu bana yeter.bir bakışın var dünyaya bedel.eyy güzeller güzeli.eyy melekler meleği.söyle bana kimsin sen?




"ayde kızanlar ayde" yola çıkar roman çocuklar kağıt toplamaya.



kaşına gözüne vuruldum onun.boyuna posuna hastayım onun.ey güzeller güzeli.ey çapkınlar çapkını söyle bana kimsin sen.tepecikli mi kuruçaylı mı kasımpaşalı mı menemenli mi?


"topla anam topla, topla babam topla..."
saatler geçer.


tepecikli mi kuruçaylı mı bursalı mı.ey güzeller güzeli.ey melekler meleği söyle bana kimsin sen?


"oooy valla bittim..."


.
bir gülüşün var bu bana yeter.bir bakışın var dünyaya bedel.eyy güzeller güzeli.eyy melekler meleği.söyle bana kimsin sen



"bugünlük yeter, sırtlanın yükünüzü patrona gidelim"


kaşına gözüne vuruldum onun.boyuna posuna hastayım onun.eyy güzeller güzeli.eyy çapkınlar çapkını.söyle bana kimsin sen?


yüklerini yığar, emeklerinin karşılığının verilmesini beklerler.

"ooh adamdaki sipalilere bak..."



"bize bu kadar verdi"
"ne?" "niye?" "söz verdiğimizden de fazlasını getirdik..."




patron çocukları üfleyerek uzaklaştırır. çocuklar darmadağın olurlar. sonra birbirlerine tutunarak durabilirler.




"nanik sana osuruklu!..." patron kızar çocukların üstüne yürür. çocuklar geri geri gider.



tepecikli mi kuruçaylı mı kasımpaşalı mı menemenli mi.tepecikli mi kuruçaylımı murtakeri mi bursalı mı.ey güzeller güzeli.ey melekler meleği .söyle bana kimsin sen.

güzel oyanayan bi çocuk çıkarak patronun karşısında oynar, iki çocuk daha çıkıp oynamaya başlar patron elinde olmadan oynamaya başlar. çocuklar patronun etrafını sarar oynayarak çıkarlar. bir çocuk kalır. sevinçle oynamaktadır. sonra bir ıslık çalarak arkadaşlarını çağırır. elindeki paraları gösterir. paraları savurur.

çocuklar oynayarak paraları toplarlar. patron oynayarak girer. ellerini cebine atar. paralarını bulamaz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder