9 Şubat 2009 Pazartesi

SIRÇA KÖŞK ÖYKÜSÜNÜ OYUNLAŞTIRMA ÇALIŞMASI TAKVİMİ


3 KASIM: 1.BÖLÜM “BAHARİSTAN ya da her şeyin mümkün olduğu diyar.”
Müzikli fiziksel eylem çalışması. Tek veya daha çok kişiyle yapılabilir.
Hayallerimizi, en çok yapmak istediğimiz şeyi seyirciye gösterceğiz.
Örneğin: Aysu düşleri gerçeğe çeviren bir büyücü. Hacı dünyayı dolaşan bir seyyah. Süheyla haksızlığa uğrayanlara destek veren üzülenlerin yüzünü güldüren bir top taşıyıcısı...Yaratıcılığmızı kullanıp yukarda verilen örneklerin dışına çıkalım lütfen.
FİZİKSEL EYLEM KRİTERLERİ
Sahnede gösterdiğimiz eylemler
1 Anlamlı
2 Müzikle uyumlu
3 Ekonomik
4 Sıralaması önceden belirlenmiş
5 Hareket analizi yapılmış
6 Dramaturjisi (oyuncunun yaptığı eyleme ilişkin tavrı) görülebilir olması kriterleriyle değerlendirilir. Çünkü ancak bu kriterleri yakalarsak eylemimiz seyircinin net görebileceği, anlayabileceği bir şey olur.
Eylemin anlaşılması için çok gerekli gördüğümüz bir (sadece bir) aksesuarı kullanacağız.
OKUMA: Ursula K. Le Guin “Çocuk Ve Gölge”


10 KASIM: 1. Bölüm sahneleme. Değerlendirme.
2. Bölüm: “Sonu kayıp bir kitap bulunuyor”
“Üç arkadaş sonu olmayan bir kitap bulurlar. Okurlar. O kitaptaki sırça köşkü kurma planları yaparlar.”
Doğaçlama çalışması.
DOĞAÇLAMA KRİTERLERİ
Seyirlik , seyre ve dinlemeye yönelik bir iş yaptığımız için. Görülebilir ve duyulabilir olmamız ekmek ve su kadar gerekli bunun dışında.
1 Anlamlılık
2 Ekonomik (Gereksiz eylemleri ve sözleri atarak, göstermek ve duyurmak istediğimiz şeye vurgu yaparak.)
3 Sıralı (Önce ne oluyor, sonra ne oluyor )
4 Hareket analizi yapılmış.
5. Dramaturjisi seyredene görünebililir
Kriterleriyle değerlendiriyoruz. Seyrederken kendimizi sahnedeki şeyi ilk kez gören bir seyircinin yerine koymaya çalışmalıyız. Sahne üstündekilere sadece yerine getirmedikleri kriterleri söyleyebiliriz. Sorunun nereden kaynaklandığını görebilmek ve söyleyebilmek sorunu çözmek için çok gerekli. Sorunu sahnedekiler çözmeli, onların adına biz çözersek sorun gerçekten çözülmüş olmazJ

OKUMA: Ömer f. Kurhan. “Kollektif Oyunlaştırmaya Giriş.”


17 KASIM: 1.Bölüm ve 2. bölüm sahneleme. Değerlendirme.
3. Bölüm: “Sırça Köşk kuruluyor”
Müzikli fiziksel eylemve doğaçlama çalışması . Sırça Köşk , Sırça okul, Sırçavizyon. Baharistan oluyor Sırçistan.
İlk bölümde yaptığımız şeylerin nasıl imkansız hale getirildiğini göreceğiz.
Mesela: Aysu’nun büyücülük yapması yasaklanabilir. Hacı’dan çok fazla para istenebilir. Süheyla suçlu ilan edilip duvarlara resmi asılabilir... vesaire.
Herkesin kendi hayalinin nasıl engellendiğini düşünüp sergileyebilir. Tek veya daha fazla kişiyle yapılacak olan bu çalışmanın değerlendirmesinde yine fiziksel eylem kriterlerini kullanacağız.
Çalışmalara ön hazırlık yaparak gelmek, yeni çıkan sahneleri ise sürekli tekrar etmek çalışmamızın oldukça sağlıklı ilerlemesini sağlayacaktır. Çalışmalarımızda aralarda bile cıvıtmamaya özen göstermeliyiz. Tiyatro bizim üretim alanımızdır. Bu alanı daraltan ya da üretimimizi, gelişmemizi engelleyen tavırlarla mücadele etmek ve böyle bir tavırl a karşılaşınca 1 uyarmak, tavır değişmiyorsa topluluğa söylemek gerekir. Bu tavırları gösteren kişilerle ilgili kararı topluluk vermelidir.

OKUMA: Ömer f. Kurhan. “Kollektif Oyunlaştırmaya Giriş.”


24 KASIM: 1., 2., 3. Bölümler sahenelme ve değerlendirme.
4. Bölüm: “Kitabın sonunu bulanlar”
Sırça Köşk’ten bıkıp usanan ve bir şeyler yapmak isteyen bir grup arkadaş. Kütüphanede başı kayıp bir kitap bulurlar. Kitap Sırça köşkün tuzla buz olduğunu yazar. Gruptakiler ne yapabileceklerini tartışırlar.
Doğaçlama çalışması.
FİLM: Ölü Ozanlar Derneği

1 ARALIK: 1., 2.,3., 4. Bölümler sahneleme ve değerlendirme.
5. Bölüm: “Sırça Köşk’te delik açmak”
Müzikli fiziksel eylem çalışması.
4. bölümde bulunan sırça köşkü delme yolları dansla ifade edilir.
OKUMA: Sevgi Soysal “Boyacı Necmi”


15 ARALIK: 5. Bölüm sahneleme. Değerlendirme.
Genel akış. (Bütün sahneler)
Değerlendirme.

VİDEO: Oyunun genel akışı.


22 ARALIK : GENEL PROVA.
Değerlendirme.
Metin Yazımı.


29 ARALIK: SEYİRCİLİ GENEL PROVA
Değerlendirme.


5 OCAK: GENEL PROVA.
Değerlendirme.



12 OCAK: PRÖMİYER


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder